Barbara Kurdybowicz
W Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej w Zabierzowie pracuje od 1994 roku. Pracę dzieli pomiędzy diagnozę i terapię psychologiczną dzieci w wieku 0-10 lat oraz prowadzenie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i udzielanie wsparcia dla rodziców dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju. Prowadzi także zajęcia grupowe dla małych dzieci z nieharmonijnym rozwojem psychoruchowym oraz zajęcia dla dzieci przedszkolnych z trudnościami w sferze społeczno – emocjonalnej.
Wykształcenie:
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie kierunek Psychologia (1991 r.)
25
Dokształcanie:
- szkolenie „Systemowa terapia rodzin” (Klinika Psychiatrii Dzieci i Młodzieży)
- kurs doskonalący „Psychiatria dzieci i młodzieży” (Medyczne Centrum Kształcenia)(Centrum CBT w Warszawie)
- kurs „Praca z dzieckiem z ADHD” (Centrum CBT w Warszawie)
- kurs „Medyczna diagnoza i medyczno – terapeutyczny model pracy” (Centrum CBT w Warszawie)
- Warsztaty w Instytucie Kształcenia Nauczycieli ( Kompleksowe planowanie programów edukacyjno – rewalidacyjnych dla dzieci z głęboką, wieloraką niepełnosprawnością, Jak pomóc dziecku z zespołem Aspergera ?, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego)
- Staż terapeutyczny organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej dotyczący wykorzystania technik behawioralnych w pracy z dzieckiem z autyzmem
- Kurs Diagnoza z zastosowaniem Skali Gotowości Szkolnej SGS i wspomaganie dzieci pięcioletnich w osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole
- udział w szkoleniu kwalifikacyjnym z zakresu wstępnej diagnozy dysleksji rozwojowej z użyciem Baterii metod diagnozy przyczyn trudności szkolnych u dzieci ośmioletnich – uzyskanie pełnych uprawnień do posługiwania się Baterią-8 w praktyce diagnostycznej
- dwuletnie szkolenie podyplomowe „Podejście systemowe w terapii rodzin” (Krakowska Fundacja Rozwoju Psychoterapii)
- kurs kwalifikacyjny Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja uczniów autystycznych (KIRE)
- szkolenie Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- kurs „Metody behawioralno – poznawcze wykorzystywane w leczeniu zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży” (Centrum CBT w Warszawie)
- szkolenie „Terapia dzieci z zaburzeniami lękowymi” (Polski Instytut Terapii Krótkoterminowej)
- szkolenie „Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym”
- szkolenie uprawniające do wykorzystywania narzędzia Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (diagnoza dzieci w wieku od 1. miesiąca życia do 9. roku życia)
- szkolenie nadające uprawnienia diagnostyczne do posługiwania się Skala Inteligencji Stanford – Binet 5
- udział w konferencjach naukowo – szkoleniowych (m.in. „Spektrum Autyzmu – Spektrum Metod. Nauka i Praktyka”, „Spektrum autyzmu – Spektrum terapii. Całościowe podejście terapeutyczne do całościowych zaburzeń rozwoju”, „Pomiędzy ideą a rzeczywistością – towarzyszenie rodzinie z małym dzieckiem o zaburzonym rozwoju zgodnie z koncepcją ICF”
2728293031323334296297298299300301302303304
Dodatkowe funkcje i osiągnięcia:
- współautor programu „Poradnia dla nauczycieli”
- współautor programu „Wczesne wykrywanie ryzyka dysleksji u dzieci”
- autor „Programu dla dzieci przedszkolnych rozwijającego kompetencje emocjonalno – społeczne ”
3536305
Stopień awansu zawodowego:
Wcześniejsze doswiadczenie zawodowe:
- psycholog w przedszkolu i szkole integracyjnej (10 lat)
- współpraca z Laboratorium Psychologii Rozwoju Małego Dziecka w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego (badania małych dzieci urodzonych z masą poniżej 1000 g – badania do projektu)
306307